Byråbranschens kvinnor kräver förändring

Utmaning
2017 skakades Sveriges reklambransch i och med #sistabriefen, som var ett bevis på att även den här branschen behövde den genomlysning som #metoo innebär.

Men hur kunde man säkerställa att engagemanget inte bara stannade vid fina ord utan ledde till verklig handing?

Kund
Byråsamarbetet Göteborg

Uppdrag
Visionssprint, Facilitering

För Byråsamarbetet i Göteborg blev vår lösning att bjuda in en representant från alla de 68 byråerna i samarbetet för att under en workshopdag tillsammans ta reda på vad som verkligen behövde tas tag i för att kunna gå vidare.

Resultatet av workshopen blev startskottet till det som skulle bli Byråkoden – Göteborgsbyråernas gemensamma code of conduct-överenskommelse.

”Med #sistabriefen riktade 
2 126 kvinnor en uppmaning till byråvärlden – gör något. Nu gör vi. Det är dags att gå från #metoo till metod.”

– Ur Byråkoden

Vill du att vi hjälper er att hitta er vision också?

Med hjälp av våra visionssprintar har vi hjälpt en rad företag, organisationer och team att hitta riktning framåt. Vill du att vi hjälper dig med?