Sprinten som blev en nystart på Volvos förändringsresa

Utmaning

Då Volvo Group befinner sig i en förändringsresa kring hur de arbetar med sin elarkitektur fanns ett stort behov av att skapa engagemang och intresse i sin organisation kring denna förändring. Under en designsprintvecka tog &friends tillsammans med våra vänner på Nexer Maverick oss an denna utmaning.

Kund
Volvo Group University

Uppdrag
Facilitering, Digital designsprint

Genom att samla ett team av experter och kreatörer i en designsprint skapade vi på en vecka ett kommunikationskoncept tillsammans. Vem säger att man behöver lång tid för att lösa komplexa utmaningar?

Lyssna på vår kund Magdalenas fem viktigaste lärdomar från designsprintveckan.

”Det är oerhört viktigt att man har en bra facilitator.”

– Magdalena Blomqvist, Volvo Group University

Vill du att vi designar engagerande digitala event för dig också?

Vi har producerat en lång rad digitala event – allt från möten till workshopar och galor – där vi alltid fokuserat på att skapa bra och engagerande upplevelser för deltagarna.